We hebben een reis gemaakt met een stoomschip (Dit moet Pa de Kleijn wel aanspreken). Het schip is opgebouwd met twee schroeven welke beide apart van elkaar bestuurd kunnen worden. Uiteraard zijn beide schroeven volwaardig stoom aangedreven. Vanuit de stuurhut boven op het schip worden de commando’s halve- volle kracht voorwaarts, achterwaarts of stop nog met de ouderwetse klokken bestuurd door draadkabels aan de machine kamer doorgegeven. Als de stand wijzigd, gaat dat gepaard met groot belgerinkel om de aandacht te vragen van het machinekamerpersoneel. Zij stomen dan de betreffende schroef op of zetten hem stil, of laten hem achteruit draaien. Elke schroef wordt aangedreven middels drie cilinders van verschillende stoomdruk en grootte. Het schip is ook wel bekend onder “The Lady Of The Lake” . Het schip komt uit dezelfde tijd als de Titanic, echter is deze niet gezonken en vaart deze nog steeds elke dag meerdere keren het meer over en weer terug. Dat doet het al vanaf 1912.

Het koper op het schip is schitterend gepoetst en blinkt aan alle kanten. Er gaat een hele vrachtwagen aan kolen in om het schip slechts 1 dag te kunnen laten varen.

img_4639 img_4632

img_4636img_4635